Fungus’d

W marcu przegrałem zakład, w którym stawką było napisanie nowego RPGowego hacka Alphy Centauri. Znalazłem wreszcie chwilkę żeby nad tym usiąść; poniżej jest (bardzo pierwszy) draft.
Kapitan Garland nie żyje. Został zamordowany we śnie, przez kogoś z załogi. Unity jest w strzępach, napromieniowana, praktycznie bez zapasów paliwa, wody i żywności. A już wkrótce dowiecie się, że Chiron jest dużo mniej przyjazną planetą niż wynikało z raportów sond zwiadowczych, że ludzkość nie jest sama w kosmosie, i że Judaa Maar was obserwuje. Błagam, nie zostawiaj nas. The drones need you.

Wybierz swoje imię:
– Deirdre Skye
– Sheng-Ji Yang
– Prokhor Zakharov
– Nwabudike Morgan
– Corazon Santiago
– Miriam Godwinson
– Pravin Lal

Masz na sumieniu wiele odrażających czynów. Wybierz ile chcesz.
– torturowanie
– eksperymentowanie na ludziach
– gwałt
– morderstwo
– bunt
– kradzież
– kłamstwo
– (coś innego, na co zgodzą się wszyscy gracze)
Możesz wybrać niektóre opcje dwa razy; oznacza to, że popełniałaś to wielokrotnie, sprawia ci to przyjemność, i zamierzasz kontynuować.

Co wycierpiałeś? Wybierz ile chcesz, ale co najmniej jedno.
– okaleczenie
– gwałt
– chłosta
– niesłuszne oskarżenia
– więzienie
– tortury
– kradzież twoich wyników
– nędza
– nerve stapling
– cyborgizacja
– (coś innego, na co zgodzą się wszyscy gracze)
Zaznacz X przy tym, co wycierpiałaś z ręki kapitana Garlanda! Aha: jeśli wybrałeś cyborgizację, to znaczy że twoje genitalia przestały być ciepłym kawałkiem tkanki, i jest tam w zamian coś zimnego i metalowego.

Jakie są twoje ambicje? Wybierz ile chcesz, ale co najmniej jedną.
– chcę sprawić żeby wszyscy ludzie żyli w pokoju
– chcę przespać się z (wstaw imię postaci gracza)
– chcę przespać się z (wstaw imię postaci niezależnej)
– żyć wiecznie
– być częścią kosmicznej świadomości
– wrócić na Ziemię
– zostać przywódcą ludzkości
– zemścić się na (wstaw imię postaci gracza)
– zdobyć bogactwo
– przestać się bać (wstaw zagrożenie)
– (coś innego, na co zgodzą się wszyscy gracze)

Masz cztery statystyki:

Zło to ilość odrażających czynów które masz na sumieniu, z zastrzeżeniem że jeśli wybrałeś mniej niż dwa, Zło wynosi dwa, a jeśli wybrałaś więcej niż sześć,
wynosi sześć.
Sumienie wynosi osiem minus Zło.
Agresja jest równa ilości tego co wycierpiałeś, z zastrzeżeniami jak wyżej.
Ambicja jest równa ilości tego, co pragniesz, znowu: zastrzeżenia jak wyżej.

Najwyższy współczynnik z: Zła, Sumienia, Agresji, Ambicji to twoja Gotowość, która oznacza jak wiele – o ile więcej! – jesteś gotowa poświęcić żeby zwyciężyć.

Wybierz co najwyżej dwa dodatkowe czynniki które sprawiają że twoja postać jest niebezpieczna:
– starannie ukryty dodatkowy laser
– wszczepka z trucizną pod paznokciami
– granaty dymne
– ograniczone zdolności psioniczne
– nielegalnie zoptymalizowany pod kątem walki kombinezon kosmiczny
– jesteś potężnie zbudowany, z łapami niemal jak butle z tlenem
– niewielka ilość materiałów wybuchowych
– umiesz się skradać w ciemnościach, jak Obcy na Nostromo

Teraz, skracając, gra się w to tak samo jak w Poison’d, więc adaptacja jest dość straightforward (myślę o: początkowych układach, statystykach NPCów, zasadach walki i eskalacji, konsekwencjach, wydawaniu X-ów) (a jeśli nie wiesz jak się gra w Poison’d, no to masz teraz fajną okazję żeby się dowiedzieć, co nie? tutaj możesz się zaopatrzyć). Dwie ważne rzeczy to:
– kiedy jak czym rzucać
– śmiertelne rany

Tak więc:
Rzucasz Sumienie (ty) vs Zło (MG) kiedy chcesz coś zrobić mimo bólu lub przymusu lub wyczerpania, albo kiedy jesteś torturowana lub wycieńczona, albo kiedy warunki są niesprzyjające.
Rzucasz Zło vs Ambicja kiedy wystawiasz się na zagrożenie lub robisz coś ryzykownego (w sensie, jeśli się nie powiedzie, to ty za to zapłacisz), ale nie jest to walka (pamiętaj, walkę załatwia osobny zestaw zasad).
Rzucasz Ambicja vs Agresja kiedy musisz działać ostrożnie, sprytnie, oszukiwać lub knuć, albo po prostu nie ruszać nawet palcem przez dłuższy czas.
Rzucasz Agresja vs Sumienie kiedy atakujesz bezbronną lub zaskoczoną lub nie podejrzewającą niczego lub przytłoczoną liczebnie ofiarę.
W Poison’d, kiedy otrzymujesz śmiertelną ranę, możesz spróbować z kimś się dogadać, żeby przeżyć. W Fungus’d, zamiast Boga i Diabła są:
– zawrzyj Układ z Transcendentną AI; musisz odpuścić jedną ambicję
– zawrzyj Układ z Planetą; układanie się z Planetą liczy się jako odrażający czyn

MG, zamiast kart Cruel Fortunes masz następujące karty Okoliczności:

Tajny Projekt. Transcendentna Ai oferuje Układ przywódcy ekspedycji; może usunąć z gry dowolną kartę Okoliczności, poza Judaa Maarem. Jeśli przywódca ekspedycji nie dotrzymuje Układu, Transcendentna AI może, jako dodatkową karę, odciąć go od Sieci.

Sztorm. Gdy Sztorm jest w grze, działa jak wrogi statek, atakujący ekspedycję bez względu na konsekwencje. Jeśli Sztorm jest w grze a ponadto przywódca ekspedycji jest odcięty od Sieci, wprowadź Podział grupy jako Złe przeczucie.

Braki. Wprowadź odpowiednie Braki, gdy ekspedycja zbyt długo znajduje się daleko od domu. Jeśli brak zostanie na stole do końca sesji, wprowadź nową, odpowiednią, kartę Okoliczności. To odpowiednik Want z Poison’d.

Monolit. Ktoś z załogi trafia na tajemniczy Monolit; wprowadź losową kartę Okoliczności jako Złe przeczucie.

Bunt dronów. Wprowadź do gry kiedy uznasz za stosowne, ale najpierw ostrzeż postacie graczy, tak żeby mieli szansę dogadać się ze swoimi podwładnymi. Jeśli:
– zarówno Bunt dronów oraz Mindworms są w grze, przywódca ekspedycji musi układać się z załogą, albo zostanie wygnany
– zarówno Bunt dronów oraz Sen są w grze, członkowie załogi zaatakują przywódcę ekspedycji oraz każdego kto stanie po jego stronie
– zarówno Bunt dronów oraz Sztorm są w grze, przywódca ekspedycji musi układać się z załogą, albo do gry wchodzą Braki oraz Sen
– zarówno Bunt dronów oraz Judaa Maar są w grze, przywódca ekspedycji musi układać się z załogą zanim wda się w jakąkolwiek walkę

Podział grupy. Wprowadź do gry gdy ekspedycja się rozdziela; użyj do podziału stołu, tak jak Parted ways w Poison’d.

Złe przeczucia. Używaj jak Urgency z Poison’d.

Mindworms. Wijące się sploty psionicznych robali wyłaniają się z ksenofungusów. Wprowadź Sen jako Złe przeczucie.

Apatia. Członkowie ekspedycji są w apatii; wprowadź Sen lub Orgię jako Złe przeczucie.

Orgia. Wprowadź jeśli w grze jest bunt dronów, oraz wydarzyło się coś napawającego nadzieję. Działa jak Debauchery z Poison’d.

Sen. Planeta przemawia do was w snach; działa jak Hell z Poison’d.

Judaa Maar. Wprowadź go do gry, kiedy (1) postać gracza kogoś zabiła oraz (2) Mindworms są aktywne. Stwórz Maara jako NPCa, oraz dodaj mu statek. Jego jedynym celem jest zmuszenie Planety do transcendencji; wszystko i wszyscy co staje mu na przeszkodzie, jest śmiertelnym wrogiem.

(dopisz własne, jeśli masz jakieś pomysły)

MG, tutaj masz jeszcze trochę imion które mogą cię się przydać: Cha Dawn, Aki-Zeta 5, Aki Luttinen, Sinder Roze, Foreman Domai, Ulrik Svensgaard, Tom Reed, Lular H’minee, Sid Meier, Brian Reynolds, Fedor Petrov, Kel, Richard Baxton, Bad’l Ron, Gail Nimbala, T. M. Morgan-Reilly.

  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: